.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار در كنگره ابن شهرآشوب:
ابن شهرآشوب، قهرمان عرصه قلم و نگارش

استاندار مازندران گفت: طبرستان به مدت 400 سال مركز مهندسي و كانون تمدن سازي و پايتخت علمي افكار تشيّع در جهان اسلام بود.
به گزارش شمال نیوز، ربيع فلاح جلودار در دومين روز كنگره ابن شهرآشوب كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، بيان داشت: واقعاً بايد برخود بباليم كه طبرستان مهد اسطوره هاي علمي تشيّع همچون ابن آشوب در جهان بوده است .
وي افزود: اگر چه تاكنون در نشر افكار اين گوهر تابناك و اقيانوس بيكران علم و ادب شايسته و بايسته عمل نشد ولي اين فعل خير انشاء ا... سرآغازي خواهد بود تا تمام جويندگان نور علم و معرفت در سراسر ايران و جهان و مخصوصاً فضلا و عالمان ودانش پژوهان مازندران در احياي تفكر ناب اين انديشمند ساروي تلاش نمايند تا همه طالبان علم از منبع پر فيض علوم اين عالم وارسته بهره مند گردند .
فلاح «ابن شهرآشوب » را يكي از بزرگمردان تاريخ دانست و ادامه داد: زندگي و آثار اين دانشمند فرزانه مازندراني سراسر درس عبرت ، معنويت ، شور و شوق و الگوي ايمان و تلاش است .
استاندار مازندران اظهار داشت: او در طول زندگي پربار خويش همواره در راه احياي مكتب انسان پرور اهل بيت (عليه السلام) و رشد و استحكام حوزه هاي علوم اسلامي كوشش فراواني از خود نشان داد.
وي ابن شهر آشوب را قهرمان عرصه قلم و نگارش ناميد و افزود: او در اكثر علوم اسلامي اعم از فقه ، اصول ، كلام ، حديث ، تاريخ ، تفسير ، رجال و ... تأليفات و تصنيفاتي ارزنده ، آموزنده و بي سابقه از خود به يادگار گذاشته كه هر يك در نوع خود مهم و نشانگر نبوغ فكري و مقام والاي علمي نويسنده آن است.
نماينده عالي دولت در استان در ادامه سخنانش بيان داشت: ابن شهرآشوب از عالمان شجاع و بصيري بوده كه عليرغم حاكميت مطلق مكتب ارتجاعي و جاهلي در جهان اسلام ، به روشنگري ديني پرداخته و جريانات ، اعتقادات ، فِرَق ، مذاهب ، ائمه و حاكميت انحرافي برآمده از مكتب جاهلي را در مثالب النّواصب تبيين نموده و امكان انتخاب اسلام ناب محمدي را براي مسلمانان حقيقت جو و آزادانديش فراهم آورده است .
فلاح جلودار ادامه داد: ديدگاه ابن شهر آشوب به حدي منصفانه ، فاخر ، مودبانه و از چنان بن مايه علمي و سندي متقن برخوردار است كه حتي تحسين علماء حقيقت جو و آزادانديش اهل سنت را به همراه داشته است .
وي در پايان از فضلا و انديشمندان خواست تا آثار گرانسنگ علامه ابن شهرآشوب ساروي مازندراني را بيشتر احياء و به زبانهاي مختلف به چاپ برسانند تا تشنگان علم و معرفت از آن سيرآب گردند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.